U galeriji Kolekcionart, smještenoj u zagrebačkoj Zvonimirovoj ulici 7, nedavno su se, u organizaciji udruge WOW (Women on Wine) okupile članice udruge, a sa suosnivačima galerije, Nikom Kolveshijem Radlovićem i Bartolom Fabijanićem, svojevrsni domaćin/ iako i gost bio je Zagrepčanin iz Svete Jane, mladi vinar Saša Štula sa suprugom Vjekoslavom, iz vinarije Dobra berba. Okupljanje je bilo jedno od redovitih WOW okupljanja, ali ipak pomalo drukčije. Vrlo brzo se otkrilo o čemu je riječ: – Udruga WOW/ žene i vino ušla je već u 13.godinu djelovanja a naša je misija je uvijek ista: promovirati vinare, ponjprije žene, sve kvalitetne već afirmirane vinare i njihova vina, no osobito podržavamo mlade vinare.
Jasno, mi u ovom našem ekskluzivno ženskom „klubu“ okupljamo samo žene i družimo se ali i učimo o vinu jer volimo i cijenimo dobro vino, a redovito organiziramo vinska događanja i studijska putovanja vezana uz vinograde, vinare, vino i njegovu proizvodnju. Ovoga puta, međutim, riječ je o nečem posebnom – najavila je Sanja Muzaferija, osnivačica udruge WOW. – U okviru WOW-a izrasla su i dva pod-projekta. Jedan je moj Wine& Design u kojem sam povezivala vino i dobar dizajn, a nedavno je naša istaknuta članica, arhitektica Maja Kuzmanović, zamislila projekt Young Art & Winemakers koji spaja mlade umjetnike i mlade ili mlađe vinarije i vinare. – rekla je Muzaferija naglasivši da je osobno oduvijek držala da je stvaranje vina umjetnost, pa je stoga i svoj ružičasti festival Pink Day smjestila u muzeje i galerije. Tako se povezuju dvije umjetnosti! Upravo je tako bilo i te večeri a Kolekcionart, projekt i prostor, predstavili su domaćini.
Dobrodošlicu je zaželio jedan od osnivača, Nik Kolveshi Radlović i objasnio da je Kolekcionart u početku bio digitalna platforma: – S dvojicom prijatelja, Filipom Mojzešem i Tomom Trbuljakom, Bartol Fabijanić i ja smo najprije osnovali digitalnu art-platformu s ciljem da domaćim i inozemnim ljubiteljima umjetnosti na jednom mjestu predstavimo mlade hrvatske umjetnike. Platforma Kolekcionart https://www.kolekcionart.com/ funkcionira poput online galerije u kojoj svi zainteresirani mogu prvo otkriti, a onda i kupiti djela mladih hrvatskih umjetničkih talenata. Momentalno predstavljamo petnaest odreda akademski obrazovanih umjetnika, a o svakome se nešto može pročitati na platformi , ali pogledati i kratki film Filipa Mojzeša.
Bartol Fabijanić je dodao: – Brzo smo shvatili da ni izdaleka nije dovoljno imati digitalnu platformu da bismo radili na promociji mladih umjetnika. Umjetnička djela se ipak moraju izložiti u prostoru, ne smiju biti uskraćena publici da ih blisko „susretne“ i razgleda. Da bismo bili prihvaćeniji i bolje uočeni, morali smo se nekako uključiti u život grada pa smo otvorili galeriju u središtu grada, u Zvonimirovoj ulici, gdje promoviramo potpuno novu mladenačku, umjetničku estetiku. Cijene umjetnina ovdje nisu previsoke, a nabavka nekog djela naših mladih umjetnika, za desetak godina se može pokazati jako dobrom investicijom.
Mi gotovo za svakoga možemo jamčiti da će njegovo djelo izdržati test vremena i postati vrednije, da će se umjetnik pročuti i da će ga se još više cijeniti – rekao je, dok je vinar Saša Štula počeo otvarati i točiti Piena pjenušac.- Rođeni sam Zagrepčanin i zapravo mi kao mladom, kao „klincu“, ni nakraj pameti nije bilo da ću se baviti vinarstvom i vinom. Igrom slučaja, završio sam Agronomski fakultet, potom sam radio kao enolog u raznim vinarijama, a onda sam se odlučio osamostaliti. Kupio sam vinarsku zadrugu u Svetoj Jani, koja je osnovana 1935. godine a bila zatvorena 25 godina i osnovao vinariju Dobra berba. Okupio sam vinare s kojima sam bio okružen od kojih otkupljujem grožđe starih, gotovo zaboravljenih sorti. U Hrvatskoj ima mnogo odličnih vinara, no meni je bio cilj proizvoditi nešto drukčije, nešto što će me izdvojiti, nešto po čemu ću biti „poseban“ – kazao je vinar Saša Štula i gostima natočio svoj pjenušac Piena brut, od sorti štajerska belina, kraljevina, šipon i žuti plavac, te dodao kako je prije pokretanja proizvodnje pjenušca tri godine proveo na edukacijama u talijanskoj regiji Valdobbiadene, jedinoj na svijetu koja svoj pjenušac smije nazivati prosecco. – Nisam htio kopirati prosecco, nego napraviti prvi hrvatski pjenušac koji će biti nalik proseccu: lepršav, lagan, pitak i osvježavajuć; bez visokih alkohola…koji se može pijuckati u svim prilikama, ali i poslužiti umjesto aperitiva. Sa zadovoljstvom mogu reći da sam uspio u svojoj nakani – rekao je Saša Štula.
Skroman je, jer su kasnije, u nevezanom razgovoru članice udruge WOW doznale da je vinarija Dobra berba na prvom mjestu u Hrvatskoj po proizvodnji pjenušca, a Piena, po volumenu najprodavaniji i najtraženiji pjenušac! Veliko je zanimanje izazvao i rosé pjenušac iz vinarije Dobra berba. – Radimo ga od crnog pinota, a iduća će serija biti s dodatkom zweigelta i malo frankovke – kaže Saša Štula čija će se vina točiti i na Mayfairu u Londonu, a promociju njegove Piene i ostalih vina iz vinarije je u restoranu u Oxfordu, svjetski poznatog chefa Raymonda Blanca, organizirao ugledni Christofer Burr (MW), sommelier kraljevskog dvora. – U planu su nam još dvije etikete. Jedna s većim ostatkom neprovrelog šećera, a druga će biti totalno brut. Nadamo se da ćemo ih uspjeti plasirati na tržište unutar godinu dana – dodao je samozatajni vinar Saša Štula, čija vina, osim u njegovoj vinariji na adresi Ivančići 11 u Svetoj Jani iznad Jastrebarskog, koja je otvorena svaku subotu i nedjelju od 11 do 17 sati, se mogu kupiti i u Vrutku, većim Interspar trgovinama i Kauflandu. Bravo Saša!
Uostalom, Piena rosé moći će se kušati u Laubi na 11. festivalu ružičastih vina Pink Day, u posebno uređenom korneru koji će Saša Štula urediti zajedno sa suosnivačima galerije Kolekcionart, Nikom Kolveshijem Radlovićem i Bartolom Fabijanićem. Bit će to posebno kušanje roséa – s pogledom na umjetnička djela mladih autora. Unaprijed se radujemo. Gdje je dobra vibra, tu se stvaraju i ideje, pa su članice udruge WOW, suvlasnici galerije i vinar podržali zamisao Maje Kuzmanović: „zarolati“projekt Young artists and Winemakers te upoznati i podržati generacije koje stvaraju umjetnička djela, dobra vina i koračaju u novo sutra!
S.B. & S.M.
Sharing is caring!