U zanimljivom, multifunkcionalnom prostoru Avant Gardena u zagrebačkoj Hondlovoj ulici 2, u srijedu je održano 3. izdanje malog, ali zanimljivog, projekta WINE & DESIGN iza kojeg stoji novinarka i urednica, spisateljica i osnivačica PINK DAY festivala, Sanja Muzaferija. U WINE & DESIGN-u sudjeluju uvijek novi suradnici i sudionici, a uključuje grafički i produkt dizajn, arhitekturu, modu, nakit. Održava se povremeno, a uvijek je, naravno, u sve uključeno fino vino.
DESIGN:
Ovog puta su se u WINE & DESIGN–u – pred mnoštvom gostiju, članicama udruge WOW i drugim ženskim društvima te medijima spojili arhitektura, nakit i vino – uz predstavljanje novog dizajnerskog branda – V&VI art lab (https://www.facebook.com/vivi.art.lab) autorice Violete Beljić Kušić.
WINE & DESIGN je tako javnosti prvi puta ekskluzivno predstavio V&VI art lab i na licu mjesta provjerio postoje li limiti u korištenju materijala za nakit.
Arhitektica po zvanju, umjetnica po vokaciji i WOW simpatizerka – Violeta Beljić Kušić smatra da je u modi nerijetko prisutna uniformiranost i bezizražajnost te da su nužni pomaci u osobnost, individualizam te avangardu, da moderno ne bi bilo – pomodno. Stav i koncepciju dokazuje svojim atraktivnim i posebnim nakitom. Kad je riječ o tome, možda nije nelogično da se arhitektica bavi dizajnom. No, zašto baš nakit, uz sve vremenske deficite i stresan posao u arhitekturi? Upravo zato, jer osmišljavanje predmeta, ali i njihovo stvaranje rukama ima smirujući i opuštajući efekt i dopušta da bez ograničenja bude autentična i svoja, bez upliva investitora, problema na gradilištu. No, niti put dizajnera nakita nije bez određenih ulaganja. Traži vrijeme, školovanje, novac za alate i materijale. Prošla je nekoliko edukacija, jedna od njih je bila kod argentinskog dizajnera Carlosa Ignacia Bellantea, koji je dokazao da se uz malo rekvizita može stvoriti umjetničko djelo, te da umjetnost ne trpi savršenstva izrade i materijala, već veliča osobnost u kreativnosti. Violeta je kolekciju Big in Japan, unikatnih ili sličnih komada nakita, zasnovanu na motivima Japana (zastava, hrana, bubnjari, pismo, tradicionalna arhitektura), rađenu od epoxy smole u kombinaciji s drugim materijalima, poput čelika, kože, kaučuka, mrežica i slično. Forme su prilično arhitektonske i jake. Materijal je nastojala, kako sama kaže, „upropastiti“, tako da je caklasti epoxy metodama brušenja, turpijanja dovodila do efekta cementa ili ispranog stakla. U smionim kombinacijama, gotovo arhitektonskih formi, stvorene su dugotrajnim, a katkad i neizvjesnim procesima kreativne i inovativne forme V&VI art laba, koje i najjednostavniji odjevni predmet čine atraktivnim i posebnim.
WINE:
Vinski gosti, tj. domaćini su ovoga puta BELJE (rosé sa specijalnom za ovu priliku dizajniranom etiketom i graševina) i BOŠKINAC (Rosé).
BELJE: Beljski rosé je raskošno polusuho vino koje miriše na cvijeće i voće: jagode, maline, nar i ruže, što ga čini različitim od većine drugih ružičastih vina na hrvatskom tržištu. Njegov polusuhi karakter pruža mu zaokruženost koja odlično funkcionira uz različite gastronomske žanrove. Vino koje slaže čak i uz pizzu, jer njegova lagana slatka crta odlično komunicira s kiselinom rajčice. Slaže se i uz burgere, jer njegov voćni karakter ide uz različite BBQ umake. Može se poslužiti uz umjereno zaslađene voćne kolače kao što su savijača od jabuka ili trešanja. Izvrstan je i sam – na plaži ili bazenu, u prirodi ili terasi s pogledom na more. Vino je predstavila glavna enologinja Suzana Zovko.
BOŠKINAC: Boutique vinarija s Paga slavnoga Borisa Šuljića pridružila se ovom projektu sa svojim roseom 2018. koji nije stigao na vrijeme za popularni PINK DAY, pa mu je ovo svojevrsna zagrebačka promocija. Riječ je o roseu od 100 % merlota – pedantno vinificiranom s izričitom namjerom da se stvori vino koje može trajati čak nekoliko godina, za razliku od drugih ružičastih jednogodišnjaka. To je vino nježne boje i svježih voćnih aromama, niskih alkohola, jasne strukture. Nije ljepuškast nego vino koje može popratiti i ozbiljnija jela poput mesnog carpaccia, rakova , buzare, jastoga… Vino je predstavila kći vinara Borisa Šuljića i Karmen Šuljić.
JAGODE: Gosti su imali priliku kušati i domaće uzgojene jagode chefa Marina Medaka, vlasnika restorana Rougemarin, RougeMarin City te mesnice Santoku i čokolaterije Artisan, koje su se fantastično sljubljivale s rosé vinima.
SANJA MUZAFERIJA
Novinarka s backgroundom u kazališnom, filmskom, modnom i dizajnerskom, kao i lifestyle novinarstvu, dizajnom se bavila kroz razne medije (osobito nekoliko godina na portalu Domosfera), a pozabavila se njime i u svojem bestselleru „Sretni stanovi: Stil, stav i 20 priča o ljudima i prostoru“ (Profil, 2004). Modom se bavila radeći (9 godina) u redakciji Cosmopolitan (zamjenica glavne urednice; kreativna direktorica) i Playboy (2 godine urednica mode i ljepote) te Gala Style (2 godine, glavna urednica). I danas je aktivna u medijima (Story Book, Gloria Glam, Lider i Lider Trend, Total Croatia News, Sensa…).
Već osam godina Muzaferija je na čelu uspješne vinske udruge WOW – pa je spoj dizajna kojim se na različite načine bavila tijekom karijere i – vina bio neminovan i logičan. Prvo izdanje WINE & DESIGN projekta ostvareno je je s uspješnom poslovnom ženom i fajnšmekericom Anom Ivančić koja je otvaranjem svog dizajnerskog dućana GARDEROBA u zagrebačkoj Martićevoj ulici te bliskim odnosom s vinom i znanjem o njemu – bila logičan prvi izbor za suradnicu. A Vina Tomac, savršeno dizajnirana unutar boce, ali i etiketom bila su neizbježan izbor za predstavljanje ovog „work in progress“ projekta. Drugo izdanje bilo je u suradnji s hrvatskom modnom platformom Klodier, a nametnulo se i kroz vinski i kroz modni princip. Klodier je jedinstvena modna e-commerce platforma koja na jednom mjestu okuplja fizičke butike, modne ateljee i izložbene prostore ponajprije domaćih dizajnera. Riječ je dakle, i ovdje o okupljanju, kao što je to već stalno načelo WOW-a koje okuplja i spaja žene na vinskoj sceni. Autorica projekta i vlasnica koncepta Klodier je Vera Korak, kći poznatog vinara Velimira Koraka, pa se ovdje igra moda-design-vino uistinu preklapaju na više načina.
VIOLETA BELJIĆ KUŠIĆ
Poznata je kao novinska kolumnistica i arhitektica čiji su originalni i kreativni interijeri učestalo publicirani u časopisima a možete se s njima susresti i u vrhunskim hotelima, kao npr. hotelu Dubrovnik na glavnom zagrebačkom Trgu, u interijeru prestižnog frizerskog salona Opium ili pak u butiku ruža Blossom & Blum. Odnedavno se njezina kreativnost preselila iz domene ograničene stečenom diplomom inženjera arhitekture – u sferu mode, tj. nakita.
Tekst: WOW
Foto: Rene Karaman
Sharing is caring!