Jubilarni 5. Pink Day, Međunarodni festival ružičastih vina održan je 11.ožujka, i to ponovno u zagrebačkom muzeju Mimara. Okupio je brojne domaće i inozemne proizvođače ružičastih vina i pjenušaca a na svom specifičnom „Festivalu u festivalu“ Green in Pink i dvanestak ponajboljih hrvatskih proizvođača ekstra djevičanskih maslinovih ulja. Festival je uobičajeno otvorio gradonačelnik grada Zagreba, Milan Bandić, koji je simbolično prerezao ružičastu vrpcu i već tradicionalno na oči za taj dan stavio ružičaste naočale. Jasno, pozdravio je ovaj hvalevrijedan projekt, jer baš (i) po njemu na vinskoj i turističkoj karti Europe iz godine u godinu Zagreb postaje sve poznatiji. Što se radilo? Oko dvije tisuće posjetitelja uživalo je u odličnoj atmosferi i kušalo oko 100 vrhunskih rosé vina i dvadesetak odličnih ekstra djevičanskih ulja. I ovoga puta, festival je potvrdio da nije samo vinska smotra nego da promovira ružičasti, optimistični pogled na svijet i život te da svake godine ostvaruje svoj zadani cilj: podignuti ljestvicu kvalitete ružičastog vina, pokazati ženstvenu stranu vina, upoznati Zagreb i njegove goste s najboljim maslinovim uljima te kontinuirano raditi na promicanju kulture stola i umjerenog uživanja u vinu.
No, Pink Day se razlikuje od ostalih i po svojoj tradicionalnoj humanitarnoj akciji. Ove godine udruga WOW je na izdvojeni račun prikupljala donacije za udrugu FB Humanitarci Zagreb, a sve u akciji pod nazivom „PINK DAY pomaže ugroženim obiteljima“ . Akcija je trajala mjesec dana – od 10. veljače do 10. ožujka tijekom kojeg su se razdoblja putem društvenih mreža i WOW okupljanja prikupljali novčani prilozi za FB humanitarce – tj. za obitelji o kojima skrbe. Završetak akcije obilježila je, dan uoći festivala, poprilično veličanstvena Pink gala humanitarna večera, ujedno i proslava jubilarnog petog izdanja Pink Daya, a koja je organizirana u suradnji s agencijom IMC, hotelom Esplanade i poznatim hrvatskim modnim brandom Borboleta uz pomoć MIVA galerije vina. Borboleta je domaći brand kojeg je proslavila Kim Kardashian te je za ovu priliku dizajnirana specijalna, limited edition narukvica a kupnjom tog komada lijepog nakita s karakterističnim leptirićem – doniralo se FB humanitarcima. Također, dio cijene večere u Esplanadi odvojen je za isti cilj – pomoć obiteljima kojima je uistinu neophodna. Za raspoloženje se pobrinula već slavna ženska skupina The Frajle, koje su nastupile – naravno – gratis, a ukupno je kroz cijelu akciju prikupljeno značajnih 14.625 kuna.
Premda je WOW ženska udruga, na samom Pink Day-u publika nije isključivo ženska. Štoviše, možda i zbog ženskih izlagačica, lijepih hostesa, finog vina i dobrog društva – ovamo dolaze mnogi muškarci. Svake godine u sve većem broju, uz znalce i stručnjake, i publika se sve radije odaziva na ovaj atipičan vinski festival. Ovakav je tip festivala rijetkost u regiji jer se bavi jednom specifičnom vrstom, rosé vinom. Ružičasta vina zauzimaju tek nešto više od 2% ukupne vinske proizvodnje hrvatskih vinara, no Pink Day jeu 5 godina značajno pridonjeo popularizaciji roséa. Točnije, postotak se udvostručio jer u vrijeme kad je startao, 2013.godine udio roséa u proizvodnji bio je – tek zanemarivih 1%. Kako je to već postao „de rigeur“ – publika se za ovaj festivalski događaj posebno pripremila, pa nije bilo osobe koja nije na sebi nosila barem neki ružičasti detalj. U čast Pink Daya muškarci su zavezali ružičaste kravate, odjenuli roza košulje i zadjenuli pink maramice u džepić, dok su si dame dale oduška pa je bilo roza haljina, ogrlica, torbica, marama, pa čak i jedan fascinator (*tipični britanski modni detalj, oglavnik koji dostojno zamjenjuje šešir, nerijetko se nosi na prestižnim konjskim utrkama). Uz sve veći interes posjetitelja, prostrana Mimara se na trenutke činila i pomalo tijesnom, a dobra atmosfera protezala se od hodnika sve do vrta. Vrlo vibrantna energija i neformalan, pozitivan stav posjetitelja, još je jedna specifičnost PD-a i dodatni razlog omiljenosti. Da Pink Day raste ne dokazuju samo sve brojniji posjetitelji, već i mnoštvo novih vinara koji su ove godine prvi puta prezentirali svoja „roza“ vina u sklopu festivala, a prošlogodišnji komunikacijski pilot projekt – Women on Wine Viber Public Chat, u samo godinu dana dosegao je respektabilnu brojku od 2 006 pratitelja – za referencu, najpoznatiji hrvatski tech web portal Netokracija, ima ih 1.674. Što se tiče stručnog, edukativnog dijela – Pink Day iz godine u godinu kontinuirano podiže ljestvicu. Ove godine dosegnuo je vrhunac a sve su radionice bile međunarodne, vođene na engleskom jeziku i izazvale su veliko zanimanje znalaca i onih koji to tek namjeravaju postati.Vinsku radionicu Rosé: All Over Europe powered by Riedel, vodila je ugledna londonska sommelierka Laure Patry, od koje smo saznali o europskim roséima. O hrvatskim stilovima roséa pričala je Jo Ahearene, britanska enologinja kojoj je 2008. dodijeljena prestižna titula Master of Wine. Bila je to vinska radionica Rosé: Croatian Style(s). Ona je prošle godine premijeru prve berbe svog roséa Rosina imala upravo na Pink Dayu. Osnove kušanja i osnovnu teoriju o maslinovim uljima iznio je ugledni sommelier za maslinova ulja, Heinrich Zehetner iz Salzburga na radionici All About (Olive) Oil powered by American Express. Od ove godine, Pink Day blisko surađuje talijanskim festivalom ružičastog vina Sorrento rosé, pa su se vina s tog festivala mogla kušati na ovogodišnjem Pink Day-u a naši su vinari koji imaju ružičasto vino, dobili priliku gratis u svibnju ove godine izlagati u Sorrentu, što je izvrsna prilika da se naši vinari predstave i u inozemstvu. Kroz program PINK DAY-a vodila je Ljiljana Vinković a službeni afterparty Festivala, kao i lani, bio je u zagrebačkom Sherry’s Wines & Bites. WOWice su, na čelu s agilnom Sanjom Muzaferijom, i ove godine dokazale da su odlične organizatorice, da su važan faktor na vinskoj sceni, te da hrvatska ekstra djevičanska ulja zaslužuju pažnju, a o domaćim i svjetski roséima da ne govorimo.
Autor fotografija: Rene Karaman
Sharing is caring!