Pink Day, festival ružičastih vina u organizaciji udruge Women on Wine, doživio je ove subote u Mimari svoje 4. izdanje. Ovo je jedini specijalizirani vinski festival u Hrvatskoj posvećen rosé vinima. S obzirom na podatak da je Hrvatska na samom dnu svjetske ljestvice po proizvodnji ružičastih vina, na koja otpada tek 2% ukupne proizvodnje, lijepo je vidjeti da je i ove, 4. godine, Mimara bila premala za sve zainteresirane posjetitelje. Još veći interes, što stručne javnosti, što krajnjih potrošača u odnosu na prijašnje godine svakako je poticajan za sve u ružičastom vinskom svijetu.
Ovogodišnja posebnost bio je velik broj izlagača iz Slovenije koji su, osim podrške hrvatskoj rosé sceni, došli najaviti i Pink Day Slovenija 7.travnja u Narodnom domu u Mariboru. Kako se po roséima, koji na tržište izlaze prije crnih vina, već može vidjeti potencijal godine, rekli bismo da će vina godišta 2015. biti baš onakva kakvom su je i najavljivali – potentna i naprosto genijalna. Cijeli dijapazon sorti, od kontinentalnih do dalmatinskih, pokazuje zaista prekrasne rezultate, a imali smo prilike kušati i neka ružičasta vina koja su još u izradi. Tako je must taste vino sajma, bio rose od Drnekuše sa Hvara koju je proizvela Jo Ahearne, prvi Master of Wine koja je napravila vino u Hrvatskoj i to od naše autohtone sorte. Na Pink Day premijernom kušanju njezinog rosea (koje je još nije na tržištu), razgovarali smo s Jo koja kaže da je, kada je gađala nijansu roužičaste koju je htjela postići u svom vinu, za inspiraciju imala ružičaste nijanse hvarskog sutona. Zanimljiva je podudarnost da je u godini kada je jedna Master of Wine izbacila svoje prvo hrvatsko vino, Hrvatska dobila svog prvog Master of Wine-a (Ivana Barbića:)
Još jedna važna komponenta Pink Day-a su radionice i predavanja na kojima je ove godine fokus bio na – susjedima. Putovali smo kroz ružičasta vina Italije i Slovenije da bi završili sa zelenom tj. maslinovim uljima, točnije, komparaciji hrvatskih i talijanskih. U zasebnoj prostoriji, caffeu Gymansium, odmah do atrija Mimare, u sklopu Pink Day-a se vrć tri godine održava „festival u festivalu“, Green in Pink – festival maslinovih ulja, pa je jedna radionica posvećena njima već svojevrsna tradicija.
Osim vinskih, WOW prate i tehnološke trendove. Tako je ove godine prvi puta ostvarena suradnja sa Viberom (Pink Day Viber Public Chat – dosada broji 257 pratitelja) i Uberom (bespalatan prijevoz do i od Pink Day-a).
Pink Day je sada svakako potvrdio da je mnogo više od male smotre specijalizirane za jednu boju vina i premda malen „stasom i rastom“ – ponosno i opravdano može ponijeti titulu boutique festivala te se nadamo da će u 5. godini biti još veći, ne samo po broju posjetitelja, nego i po broju proizvođača sve popularnijeg roséa te da će se postotci s početka teksta ipak barem malo povećati.
Sharing is caring!