Green in pink

Green in pink 1

Nije sve u ružičastoj, ima nešto i u zelenoj

Iako je tradicionalni zagrebački, sve popularniji festival ružičastih vina Pink Day mahom obojan u ružičasto, na njemu se već 3. godinu zaredom vidi i tračak zelene. „Festival u festivalu“ zove se Green in Pink, odnosno zeleno u ružičastom. „Nije sve u ružičastoj, ima nešto i u zelenoj“ inačica je one narodne koju katkad možemo čuti: „Nije sve u novcu, ima nešto i u karticama ili nekretninama…“, a kojom se, na pomalo duhovit  način žele istaknuti dva lica iste stvari. Meni se čini da je tako i sa i Pink Dayom/ Green in Pinkom. Naime, oni su se tako skladno proželi da mi se katkada čini da može i zeleno u ružičastom, ali i ružičasto u zelenom.

Green in Pink zapravo je mini festival ekstra djevičanskih maslinovih ulja kojemu su organizatorice pronašle mjesto na svom festivalu ružičastih vina. Premda malen po broju izlagača, Green in Pink je stekao svoju veliku publiku, a odvajkada se zna da u malim bocama špirit stoji. U malim bocama na Green in Pinku špirit, naravno, ne stoji, ali nitko vam ne garantira da se za njih nećete „zapaliti“ jer u njima je redovito skrivena premium kvaliteta maslinovih ulja. Ove godine ta premium kvaliteta nam je došla u sljedećem sastavu: Salvela, Vom Fass, Scripea, Olea b.b., Brist, Vodice d.o.o., Ipša, Marija Buršić, Zvijezda i Musizza OPG.  Ovdje se svakako treba malo zaustaviti na uljima tvrtke Olea b.b., tj. na uljima „Selekcije Belić“ čija istarska bjelica je prema ocjenjivanju najuglednijeg svjetskog vodiča za maslinova ulja Flos Olei osvojila visokih 97 od mogućih 100 bodova – što je poznati vinski ali i hedonistički stručnjak Željko Suhadolnik zgodno prokomentirao kao „još 3 boda do savršenstva “. Bilo je zanimljivo vidjeti ulja Ipša u tzv. „Green in Pink izdanju“ tj. imala su ružičastu etiketu posebno izrađenu za ovu priliku. Međutim, to nije sve. Naime, otkada je ovog malog festivala u velikom festivalu, u ružičaste radionice Pink Day-a uvijek se progura i nađe svoj put i jedna zelena radionica, pa je tako i ove godine nakon 2 vinske, uslijedila ona posvećena maslinovim uljima. Čast da obrani njezin naslov „Djevičansko ili ne, pitanje je sad!“ imao je predavač Tiziano Cacciani koji nam je došao iz talijanske regije Marche, točnije Ancone. Tiziano je certificirani kušač maslinovih ulja koji je svoju diplomu stekao pri Udruzi proizvođača ekstra djevičanskih maslinovih ulja regije Marche tzv. AMPO.  Tizianovo gostovanje na Pink Day-u organizirano je u sklopu njegove trodnevne turneje u Hrvatskoj na kojoj je 2 dana prije toga, u uspješnom projektu Kino&vino –  predstavljao vina regije Marche, a zatim nas je kao poseban gost Pink Day-a upoznao i s maslinovim uljima regije. Naime, manje je poznato da regija Marche ima vrlo bogatu gastronomsku tradiciju pa često, vrlo nepravedno, ostaje u sjeni svoje slavne sestre Toskane. Kao hrvatski zet, Tiziano, osim talijanske, dobro poznaje i hrvatsku gastronomiju tako da je bio idealan izbor za radionicu čija tematska okosnica je bila Zelena Italija/Zelena Hrvatska. Ulja regije Marche Tiziano je predstavio kroz monovarijetalna ulja 5 različitih sorti maslina i to: raggia, mignola, ascolana, leccio del corno i leccino. Zelenu Hrvatsku na radionici branio je najnoviji uradak domaćeg proizvođača ulja Zvijezde čije ekstra djevičansko maslinovo ulje je zgotovljeno baš za ovu priliku i ov dje primjereno premijerno predstavljeno. Dakako, sve zanimalo Tizianovo mišljenje o ovom ulju, a on j poručio: „Ulje ima prekrasan okus aromatičnog bilja i svježe pokošene trave; prilikom kušanja usta i nos ispunjava vrlo ugodnim okusom i mirisom. Preporučujem kušati uz komad finog bijelog kruha, lagano prepečnog, sjedeći među stablima maslina a pogleda upućenog daleko prema horizontu.“

Poanta radionice dakako nije bila samo prepoznati okuse zelene Italije ili zelene Hrvatske, nego naučiti razliku između pravih i, nazovimo ih, lažnih maslinovih ulja, a za taj dio Tiziano se pobrinuo kroz jednu malu varku. Naime, nakon trećeg ulja, u čašu nam je podvalio „nezvanog gosta“. Bilo je to ulje ponešto drugačijeg izričaja (blago rečeno!), tamnije  zelene boje u odnosu na ostala, a svi koji smo ga kušali  složili smo se da tu nešto „smrdi“. Tiziano se samo smješkao da bi na kraju priznao da je to ulje kupljeno u obližnjoj trgovini. Unatoč etiketi na kojoj je crno na bijelo pisalo „ekstra djevičansko maslinovo ulje“ vrlo je malo od maslinovog, a kamoli ekstra djevičanskog je stvarno bilo u boci. Nažalost, još jednom se pokazalo da papir trpi sve, ali na sreću ne i naša istančana nepca, osobito ako ih ako svake godine trenirate na Green in Pinku. Iako bi neki naši stručnjaci za marketing u turizmu to zasigurno drugačije formulirali, ja ću vas na idući Green in Pink festival pozvati s porukom koju nama laicima ne treba posebno objašnjavati, a kaže:„Green in Pink Will Not Waste Your Time!“

Jelena Bulum

Sharing is caring!