Premda „seasoned“ wine tasters, odnosno vinokušačice, članice udruge WOW su u petak, 04.11.2016. – ostale osupnute. Kušalo se svega četiri vina, reklo bi se piece of cake za iskusne vinske igračice, ali ipak je radionica u prekrasnom ambijentu dućana Bella Forma, pod nazivom „Vina kao osobe“ – izmamila smijeh, veselje, čuđenje, uživanje i – budimo iskrene: oduševljenje. Ovaj koncept autorski je projekt WOW-ice Martine Bek i njezinog partnera Vjekoslava Stojišića, koje su WOW-ice odmah „posvojile“. Martina i Vjeko završili su level 1, 2 i 3 edukacije u sklopu WSET Wine Academy Croatia, gdje Stojšić i predaje. Svoja znanja o sistematskom pristupu kušanju vina koja su usavršili na WSET-u, vješto su i duhovito, domišljato i nadasve šarmantno sljubili s vještinama marketinga i brandinga koji su Martini i struka i velika ljubav. Koncept već isproban, i to prvi puta na 3. Festivalu hrane i vina u Areni Zagreb još 2015. godine, no tada je fokus bio na internacionalnim uspješnicama. Ovoga puta, autorski duo je odlučio predstaviti autohtone hrvatske sorte i prispodobiti ih – ljudima. Kušala su se vina: Enjingi graševina kasna berba 2007, Grgić Pošip 2015., Tomaz teran, Barbarossa 2013., Miloš Plavac 2012.
Pitanje biste li u kino s teranom ili na večeru s pošipom; na ples s plavcem malim ili na putovanje s graševinom – premda itekako zanimljivo, zapravo je bilo i izlišno, jer su sva vina bila izvrsna. Najzanimljivije i izuzetno poticajno bilo je razmisliti pa onda i čuti kako WOW-ice pojedinu sortu/konkretno predstavljeno i kušano vino zamišljaju u ljudskom obličju, a kako su ga zamislili autori, tj. mehanika personifikacije vina preuzeta je iz metode personifikacije branda koja je dio većine marketinških brand book-ova. Maštu je itekako podstaklo a diskusiju raspalilo razmišljanje o tome kakve bi to osobe bile neke od naših najpotentnijih sorti – kad bi bile – ljudi. Bila je to prava vinska igraonica, baš onakva kakvom su je autori i zamislili: ozbiljno učenje u kombinaciji s maštom puštenom na volju. Kako je radionica/igraonica bila interaktivnog karaktera, sve su dame u publici bile itekako proaktivne. Opisanim osobama/vinima dale su jednu novu dimenziju te su ponudile i svoje viđenje osobnosti pojedinih etiketa. Tako je graševina, zaključeno je, podsjetila na gentlemana koji je vezan uz prirodu – poput nekog landlorda, veleposjednika koji jaši i vrtlari, ali bi jednako dobro bila personificirana i u vidu prave, vrlo fino namirisane i dotjerane dame koja je proživjela život i više se nikome ne treba dokazivati ili pak ekološki osviješten mladoliki čovjek srednjih godina koji voli vježbanje u prirodi. Što su WOW-ice sve izmaštale o teranu, plavcu i graševini, ostaje da saznate od usta do usta. Reći ćemo samo: bilo je jako zanimljivo. Vjeko je govornik i znalac par excellence, Martina šarmantna i imaginativna, a ni WOW-ice nisu bile loše. Uz pozitivnu atmosferu, inspirirativan ambijent dućana Bella Forma (hvala Zdenki Gec) i vina koja slobodno mogu nositi epitet – artizanska – druženje je potrajalo skoro dva sata. Ponovilo se!
Napisao: WOW
Sharing is caring!