Jeste li znali da hrvatska vinska sorta, malvazija istarska, ima „svoju“, specijalnu kristalnu Riedel čašu? Filozofija je kuće Riedel upravo da svaka sorta grožđa zaslužuje svoju čašu – drukčijeg oblika i drukčijeg sastava, visine, veličine, ukupnog dizajna a u njihovom ih je katalogu više od stotinu. Hrvatska je u svojem naumu da dobije „svoju“ čašu, prošla dug put na kojem je imala i saveznika, regionalnog voditelja prodaje Riedela za Europu, Kornela Duru, porijeklom Mađara, koji voli Hrvatsku i naša vina, pa je lobirao za „našu stvar“. Prva radionice za našu malvaziju održana je svojedobno u sjedištu Riedela u Kufsteinu gdje se kušanjem malvazija iz 27 različitih postojećih čaša dobilo smjernice kakav oblik čaše najbolje naglašava prednosti ove sorte. Druga radionica održana je u hotelu San Rocco u Brtonigli, a vodio ju je upravo Georg Riedel, alfa i omega slavnih kristalnih čaša i predstavnik desete generacije čuvene obiteljske tvrtke koja već više od 250 godina njeguje tradiciju vrhunskih čaša. Samo zbog ovog događaja Riedel je nakratko prekinuo odmor te sa sinom Maximilianom po prvi puta poslovno posjetio našu zemlju. Nakon više od 2 sata ugodnog i zanimljivog rada, konačno je odabrana čaša koja je postala novi artikl, a nosi ime Riedel Malvazija Istriana. Bilo je to uz pomoć udruženih hrvatskih vinara, predvođenih dr. Ivicom Matoševićem, Gianfrancom Kozlovićem i Morenom Coronicom, ali treba reći da „naše čaše“ ne bi bilo bez marljive ekipe iz Miva Galerije vina. Riječ je o uistinu velikom i značajnom uspjehu važnom za hrvatsko vinarstvo ali i za turizam, jer je ovakva, specijalna, „naša čaša“ ujedno i velika promidžba Hrvatske.
E pa, prije nekoliko dana, 23.IX u Galeriji Miva, u kojoj su „glavne“ WOW članice Jasna Mohor i Mirella Miki Šušak, održana je prva ovojesenska radionica, ekskluzivno za WOW-ice i to upravo o Riedel čašama. I vi vrlo vjerojatno znate da oblik čaše utječe na okus vina koje pijemo, ali je pitanje jeste li uistinu testirali tekućinu koju pijete – (* a mi ponajprije mislimo na vino) i kušali ga iz različitih čaša? Tek tako – za probu! Nadamo se da jeste i nadamo se da kod kuće posjedujete barem nekoliko posve različitih (po mogućnosti Riedel) čaša za vino, jer razlike su uistinu – fascinantne u što su se uvjerile sve prisutne WOW-ice, polaznice radionice, od kojih je nekolicina pravih stručnjakinja za vino. Zagrebačku Radionicu šarmantno je vodio predstavnik RIEDELA za regiju MARCO BALDINI – a prezentacija je započela upravo s hrvatskom čašom za malvaziju. Uobičajeno je da se bijela vina piju iz užih čaša, a crvena iz širih. Za pjenušac ili šampanjac većina koristi tzv. ‘flute’ čaše. Ali, to ne mora uvijek biti tako! Odležano bijelo vino npr. najbolje će pasati iz široke otvorene čaše Montrachet, koja oslobađa zrele arome, a ublažava alkohol. Pogodna je ponajprije za chardonnay koji je odležavao u hrastu, vina iz amfore, dugo macerirana vina. Kod crvenih vina postoje tri osnovne kategorije: bordoška vina, crni pinot i – sve ostalo. Bordoške sorte (cabernet sauvignon, cabernet franc i merlot) te sve njihove kupaže, najbolje se slažu s tzv. Bordeaux čašom. To je klasična čaša za crvena vina, široka, prilično otvorena i ne ‘preokruglog’ oblika. S druge strane, crni pinot se poslužuje iz okruglije i zatvorenije, tzv. Burgundy čaše. Čaša za pinot noir kojeg zovu i “King of the grape” je označila veliku revoluciju u dizajnu čaša jer je bila prva bezbojna, bez ukrasa i dekoracija te posebnog oblika koji omogućava optimalno uživanje u crnom pinotu, ali i barbarescu, nebiolu, barolu. Njen se prototip nalazi u Momi, Muzeju suvremene umjetnosti u New Yorku, a pomaže da se nježnost i svilenkasta tekstura crnog pinota razliju po cijeloj usnoj šupljini pružajući tako nepcu potpun doživljaj ove prekrasne sorte. Syrah također ima ‘svoju’ čašu, sličnu bordoškoj, a iz nje se pije i većina drugih crvenih sorti (syrah je po svojim karakteristikama „između“ caberneta i crnog pinota). Uglavnom, bila je to uistinu fascinantna radionica na kojoj su WOW-ice saznale mnogo zanimljivih detalja o čašama i vino i osobno se uvjerile što i koliko znači piti vino iz odgovarajuće čaše. Kao kuriozitet, premijerno su kušale i Coca-Colu iz „njene“ Riedel čaše i – odgovorno tvrdimo da ovo najpopularnije piće na svijetu iz nje ima sasvim drukčiji: mnogo manje agresivan „mjehurićast“ praznjikav okus. WOW!Nakon prezentacije bila je osigurana i prigodna prodaja po posebnim WOW cijenama – s 15% popusta – za kućni nastavak učenja.
Sharing is caring!