Prvi hrvatski vinski hotel – Vinotel Gospoja

Prvi hrvatski vinski hotel - Vinotel Gospoja 1

Čak i oni koji smatraju (pogrešno) da je otok Krk „preblizu“ Zagreba i „zapravo nije otok jer je mostom povezan s kopnom“; čak i oni koji (pogrešno) drže da Krk nema „pravo“ more ili misle da sjeverni Jadran nije ni izbliza tako romantičan kao srednji i južni – čuli su za krčki Vrbnik i štuju ga kao biser Jadrana. Ovaj je čarobni gradić na istočnoj strani Krka iz kojeg puca veličanstven pogled na more, kopno i Velebit poznat po glagoljaškoj baštini i čuvenoj narodnoj pjesmi “Vrbniče nad morem” jer se nalazi na litici koja se uzdiže 50-ak metara strmo iznad mora. U novije vrijeme pitoreskni Vrbnik osim po ljepotama sve je slavniji i po – vinu. Logično je, stoga, da je upravo ovdje otvoren prvi vinski hotel – Vinotel Gospoja – sagrađen na mjestu konobe Gospoja koja je znalcima poznata još od 1987. kad je obitelj Toljanić ovdje ugošćavala goste divnim jelima i pojila ih finim vinima kuće, ponajprije autohtonom krčkom sortom, žlahtinom. Iza vinskog hotela, narvno, stoji ista, danas mnogočlana obitelj Toljanić-Brusić, na čelu s tatom, vinarom, ocem i glavnim pokretačem ove prekrasne priče, Franjom Toljanićem. – Oduvijek smo tendirali ugostiteljstvu pa smo svojedobno imali tzv. „pansion u domaćinstvu“ s deset soba i nudili ručkove i večere svojim gostima – priča Franjo. I nastavlja: – Sve je stalo 1991. kad je počeo rat, a taman smo dobili zamah i kovali ambiciozne planove za dalje. Po završetku rata, 1995., otvorili smo restoran i ispod njega malu vinariju u kojoj smo tada etiketirali i prve boce žlahtine Toljanić, a 1999. smo otvorili novu vinariju i proširili se i u centar Vrbnika gdje smo kafić nastavili kušaonom, konobom „Žlahtina“, u kojoj od 2010. nudimo ne samo svoje vino nego žlahtine svih vrbničkih vinara, uz domaći krčki, odnedavno zemljopisno zaštićeni pršut i krčki sir, a nedaleko je i naša pizzerija. Kad nas pitaju kako to da prodajemo vino svoje konkurencije, odgovaramo da ostale vinare ne smatramo konkurencijom, nego mislimo da njihovim proizvodom oplemenjujemo svoju ponudu. Znate – kaže Toljanić – ljudi u Vrbnik i na Krk ne dolaze zbog Toljanića, Dobrinčića, Katunara ili Juranića – nego zbog naših ljepota i – žlahtine. Trebamo se ugledati u Istru i pametne Istrijane koji su se odavno udružili, jer zajedno smo jači i zanimljiviji, bolje nastupamo prema van – a i u samom Vrbniku, u našoj prelijepoj staroj gradskoj jezgri – svima je bolje što je ponuda veća – završava Toljanić koji je od jednog zaposlenika 1995. godine dogurao do današnjih pedeset stalno zaposlenih djelatnika. Žlahtina je danas stekla izrazito pozitivan image, svakim je danom na sve boljem glasu, a ona Toljanićeva upravo je izvrsna, dok je tek lansiran pjenušac Gospoja napravljen upravo od 100 posto žlahtine i to tradicionalnom šampanjskom metodom, prava poslastica. Hotel, tj vinotel zbog kojeg pričamo cijelu priču, tj. koji nam je ovog puta pozornost usmjerio prema Vrbniku uistinu je pravo malo remek djelo s potpisom slavnog arhitekta Idisa Turata, a spaja naizgled nespojivo: tradiciju utkanu u generacije i modernu građevinu koja kao da dolazi iz budućnosti. Premda „svemirski“ , nov i moderan, vinotel Gospoja kao da tamo pripada oduvijek. Ideja da upravo izrazito suvremeno arhitektonski orijentirani Turato idejno riješi hotel o kojem Toljanić sanja od davnih dana Franji se nametnula kao prirodna i logična. Trebalo je, naime, spojiti nekoliko starih kuća koja je Toljanić ovdje kupio u susjedstvu i čak, vrlo neobično, uz poticaj susjeda Franje Žica koji mu je prodao kuću i nagovarao ga da ostvari svoju zamisao. Hotel se uzdiže iznad gradske plaže u bojama koje podsjećaju na grožđe a uistinu je izuzetnog dizajna komponiran od pet zgrada koje „oponašaju“ staru vrbničku gradsku jezgru i predstavljaju pet hrvatskih vinskih regija. 22 sobe od kojih se iz svake pruža pogled za pamćenje, uređene su izrazito moderno, luksuzno i udobno, s ukupno 58 ležaja, a nazvane su po našim autohtonim vinskim sortama. Prva je etaža posvećena crnim vinima i tu su sobe plavac mali, babić, sansigot/sušćan, brajdica…Iznad su sobe bijelih vina: malvazija, graševina, kraljevina, pošip…a na vrhu je pet ekskluzivnih soba (i predsjednički apartman) nazvanih po domorodnoj žlahtini, zaštitnom znaku i Vrbnika i ove vinarije. Da bi se gost snašao, svaka ima dodatno ime po nekom dijelu Vrbničkog polja, npr. Sv. Duh, Sv. Mikul, Sv. Nedija… Gradnja je započela u prosincu prošle godine a hotel je prve goste primio već ove sezone. Na pitanje o tome zašto je svečano otvorenje upriličeno tek potkraj sezone, Toljanić i njegov tim – chef Dalibor Perinčić koji je ovamo „prešao“ iz slavne opatijske Bevande i šefica wellnessa i SPA Mojca Gradišek, unisono odgovaraju da je upravo to pravo vrijeme za otvorenje i da sad pred sobom imaju cijelu zimu da se uigraju, „ispeglaju“ sve eventualne nedorađenosti, dodatno iskušaju jelovnike i sparivanje s vinima, isprobaju svu kozmetiku i istreniraju tretmane. Kako im je ambiciozno postavljeni cilj posve individualni i individualizirani pristup gostu, organizacija vinskih radionica i tailor-made ponuda organiziranja izleta po Krku, ali i brodskih izleta na obližnje kopno, čak i do Plitvičkih jezera, vrijeme pripreme je neophodno, a termin otvorenja samo dokaz više da projektu pristupaju više nego ozbiljno. U prizemlju hotela velika je i pomalo rustikalna kušaonica/konoba na stropu koje su drvene letvice, tj. obruči starih bačvi a na zidovima fotografije vinograda i posložena loza, dok je na drugoj strani moderni restora, koji zajedno mogu primiti 220 gostiju. Ovdje kreira i komandira mladi ali iskusan Dalibor Perinčić čiji je menu pravo ogledalo njegovog talenta. Prekrasna tradicijska jela s otklonom, u modernoj izvedbi; visoka kuhinja koja daleko nadmašuje uobičajenu hotelsku gastronomsku ponudu, a opet – osjećaj topline i tradicije, doma i familijarnosti koji se proteže u cijelom hotelu – prisutan i na karti. Riječima chefa Perinčića: „Spajamo ono što je bilo s onim što će tek biti“. Zahvaljujući domaćim dobavljačima s kojima surađuju ovdje je šafran iz Bjelovara inteligentno uklopljen u gastro-priču npr. grdobine u pjenušcu Gospoja i rižom sa šafranom. Divan je i pikantni gazpacho (hladna juhha) od rajčice i lubenice a za oko je zapela i raža pečena na ulju od limuna i timijana, te janjeća rebarca na umaku od sira i tartufa sous vide (kuhana u vakumu). Svidjeo se i fini aromatični domaći kruh, a raviol punjen orasima, sirom i medom na podlozi od kulija od marelice je desert za pamćenje. Da bi doživljaj Vrbnika i mediterana bio potpun, osim čarolije okusa, mirisa i dizajna, za ovakav je boutique hotel neophodan vrhunski wellness i spa prostor. Osmislila su ga Martina Banović iz Spa2O iz Zagreba i Mojca Gradišek iz Mai Spa iza koje su brojni wellness projekti, pa je u Gospojinom Wellnessu uistinu na djelu vrhunski dizajn, ali i tehnologija Starpool: finska sauna, zatim mediteranska sauna s aromatičnim mediteranskim biljem, parna kupelj, ledomat, tuševi doživljaja obogaćeni mirisima i kromoterapijom, divan mali unutarnji bazen i spa- bar u kojem se osim svježih sokova nude i – vina. U izvrsno uređenom i funkcionalnom prostoru koji bojama i materijalima, teksturama i ugođajem asocira na zemlju (kamen), prirodu (drvo) i zrak (bijele plohe) – nekoliko je stolova za masaže i tretmane, pedikura, manikura. Vrhunska spa kozmetika Thalion na bazi morskih algi prirodan je izbor, a tu je i linija „45 Degrees“ – izuzetan domaći proizvod iz rovinskih Bala. U ponudi su tretmani na bazi vina i grožđa kao i prava vinoterapija. Osobiti je doživljaj devedesetominutni Spa Terra Viva Wine Touch tretman. – Grožđe i vino sadrže tajanstvene sastojke za očuvanje vječne mladosti. Već su Grci i Rimljani izdašno mazili tijelo i duh s plodovima grožđa. Danas je poznato da su u kožici bobice grožđa skriveni jaki antioksidansi koji potiču prirodnu zaštitu kože, a tretmani s vinom ili preparatima bogatim reservatrolom je revitaliziraju i energiziraju. Koža postaje mekana, elastična a cirkulacija je znatno poboljšana. Terra Viva koncept specijalno kreiran za Gospoju a riječ je o specijalnom pristupu njezi tijela, koji mora klijentu pružiti užitak. To se postiže sinergijom visokokoncentriranih prirodnih preparata u rukama iskusnih stručnjaka-terapeuta – kaže Gradišek. Za Spa Gospoja je kreirana i istoimena kozmetička linija i to u tri verzije – hotelska: za goste u sobama, profesionalna – za ritualnu njegu u wellnessu i retail linija za kućnu njegu – idealan poklon i suvenir iz Vrbnika. Od sapuna i gela za tuširanje preko losiona za tijelo do šampona i regeneratora – odreda vrhunske kvalitete s mirisom cvijeta vinove loze i lotosa. Izradu je preuzela Biobaza, a sve pod strogim pogledom i kontrolom Mojce Gradišek. Ipak, ono što u svemu možda najviše oduševljava (osim vina, naravno), obiteljski je feeling i atmosfera u ovom hottelu. Nije ni čudo, s obzirom da Katarina i Franjo Toljanić imaju 11-ero djece: 6 djevojčica i 5 dječaka u rasponu godina od 2,5 do 19 pa i to, osim dimenzija hotela – doprinosi tome da je ugođaj ipak familijarn, prisan i ugodan – suvremenoj i donekle strogoj arhitekturi usprkos. Tu si djeca Franjinih sestara – Marija ih ima šestoro a sestra Ankica četvero – što sve zajedno čini čak 21 člana dječjeg podmaltka u obitelji. Svaka čast! Valja reći i da je ova investicija „teška“ 35 milijuna a dijelom su utrošena upravo obiteljska sredstva kao i krediti HBOR-a i banke. Kažu da tko jednom upozna Vrbnik, uvijek se u njega iznova vraća, a tko upozna Gospoju, definitivno će se zaljubiti.

– Excellens (rosé) iz Španjolske

Sanja Muzaferija

Sharing is caring!