Barcelona! Barcelona! – pjevao je svojedobno Freddie Mercury, a na otvorenju Olimpijskih igara 1992. u tom predivnom španjolskom (točnije – katalonskom) gradu, pjesmu je njemu, Igrama i gradu u čast otpjevala sopranistica Montserat Caballé. Upravo u prijestolnicu Katalonije otputila se i mala hrvatska vinska ekspedicija zahvaljujući akciji ŠTO ŽENE ŽELE koju već tri godine uspješno organizira udruga WOW, Žene i vino, a u suradnji s PBZ Cardom i- s American Express brendom te PBZ Card Travel putničkom agencijom. WOW-ice su grupa koja broji stotinjak žena u aktivnoj misiji promicanja vinske kulture, ponajprije hrvatskih vina koja zaslužuju postati prepoznatljiv zaštitni znak naše zemlje i važan adut u turističkoj promidžbi. Akcija ŠTO ŽENE ŽELE svake godine prvo selekcionira vina tj. sačini svojevrsnu širu autorsku listu vina koja smo kušali u prošloj godini, u četiri kategorije – bijela, ružičasta, crvena i „desertna“ (vina s ostatkom šećera), a tu je pred-selekciju ovoga puta složio ugledni sommelier Siniša Lasan. Potom s liste nominiranih sve WOW članice tijekom mjesec dana glasuju za svoje favorite, da bi u finalnom krugu tročlani stručni ženski žiri odlučio pobjednike u svakoj kategoriji i – dobitnika WOW Grand Prixa. Za razliku od bodova, medalja i plaketa koje vinari obično osvajaju, ovdje pobjednici u svakoj kategoriji dobivaju vrijednu skulpturu s potpisom poznate dizajnerske grupe „Grupa“, a ukupni pobjednik, dobitnik WOW Grand Prixa powered by American Express, odlazi na nagradno studijsko putovanje u jednu vinsku regiju svijeta. Nakon Gianfranca Kozlovića koji je putovao u Bordeaux i Saše Senjkovića koji je putovao u Champagnu, ove godine je sa svojim teranom trijumfirao Moreno Coronica. U pratnji supruge Suzane i vinskog majstora i mahera Borisa Ivančića iz tvrtke Vivat fina vina, te potpisnice ovih redaka, Coronica je putovao u Barcelonu gdje je, kao i u okolici, vinskoj regiji Penedès, uživao u kratkom ali važnom nagradnom studijskom putovanju koje je u postojbini divnih vina započelo posjetom gradiću Sant Sadurni d’Anoia, tj. Freixenetu, vodećem svjetskom proizvođaču pjenušaca rađenih klasičnom metodom vrenja u boci, tzv. “Cava”. Freixenet grupa je fascinantna vinska kuća s 18 podruma u 7 zemalja, na tri kontinenta. Osnovana je daleke 1861. godine s korijenima koji sežu u 16. stoljeće, a i danas je 100% u obiteljskom vlasništvu. Iza brenda zapravo stoji nasljeđe iz 16. stoljeća i dvije najstarije španjolske vinske obitelji, Ferrer i Sala, koje su se ujedinile brakom i tako postale još snažnije i važnije. Ove godine Freixenet slavi impresivnu, okruglu stotu obljetnicu od lansiranja prvog pjenušavog vina 1914. Njihova Carta Nevada vjerojatno je među najpoznatijim i najprodavanijim pjenušavim vinima na svijetu, a brend je široj javnosti poznat i po raskošnim božićnim tv-spotovima. Od sedamdesetih godina naovamo u njima su nastupali: Liza Minnelli, Raquel Welch, Pierce Brosnan, Kim Bassinger, Penelope Cruz, Meg Ryan, Placido Domigo, Demi Moore, Sharon Stone i Antonio Banderas, Shakira…Hrvatska je delegacija obišla dojmljive pogone ove goleme tvornice sa srcem i dušom te filozofijom malog i predanog vinara, a slijedio je posjet boutique vinariji koja je u posjedu Freixenet grupe, obližnjem posjedu Segura Viudas gdje su hrvatski vinski emisari obišli podrume a onda u zdanju koje datira iz XI stoljeća, bili počašćeni iznimnim wine tastingom i ručkom savršeno sljubljenim s vinima, koji se sastojao od delicija poput kozica, bifteka i gljiva lisičarki po kojima je, baš kao i po vinogradima, nadaleko poznat ovaj kraj.
Bila su to iskustva za vječno pamćenje – rekao je „kralj terana“ Moreno Coronica, no najbolje je, barem za nagrađenog vinara, tek slijedilo. Pod dirigentskom palicom agilnog Borisa Ivančića u jednom od najboljih barcelonskih restorana Monvinic, poznatom po ekstenzivnoj vinskoj karti i vinoteci, ekipa iz Hrvatske ne samo da je večerala nego je dogovorila kušanje Coronicinih vina s glavnim sommelierom ovog za vinske connoisseure kultnog lokala. Kako sada stvari stoje „iz pouzdanih izvora“ saznajemo da postoji šansa da se na njihovoj uglednoj vinskoj karti u dogledno vrijeme pojavi prvo hrvatsko vino, upravo Coronicin Gran teran. Držimo plačeve. Posjet vinskoj Barceloni ovime, međutim, nije bio okončan. Šećer na kraju bio je svakako susret dvaju vinskih velikana. Jednog španjolskog, Alfreda Arribasa i jednog domaćeg, Morena Coronice (i njegove svite). Dogodio se posljednjeg popodneva putovanja, u kući ovog velikog arhitekta koji je između ostalog projektirao pozornicu upravo za otvaranje (i zatvaranje) Olimpijskih igara, a koji je već neko vrijeme i jedan od najprominentnijih vinara ne samo jedne od najpoznatijih svjetskih vinskih regija, Priorata, nego i cijele Španjolske. Vina iz njegovog cijenjenog podruma Clos del Portal točio je sam autor, intelektualac par excellence, koji vinima pristupa ponajprije intuitivno i organski, a koji se s kolegom iz Istre gotovo trenutno povezao nevidljivim, ali prisutnima gotovo fizički opipljivim, nitima međusobnog prepoznavanja. Kušali smo desetak vina, jedno bolje i zanimljivije od drugoga; jedno iskrenije i finije od drugoga; gotovo svako bolje od prethodnoga, čak i onda kad se činilo da „bolje ne može“. I na kraju, svi smo odlučili da Barceloni nikako nećemo reći „zbogom“, nego prigodno: hasta la vista!
Tekst: Sanja Muzaferija
Fotografije: Boris Ivančić
Sharing is caring!